onsdag 29 augusti 2012

29 Aug

Det har inte varit så mycket liv här inne på ett tag, annat kan man säga om verkligenheten där det varit full rulle till max. Lillebror har varit väldigt dålig under en tid vilket resulterade i tre vänder fram och tillbaka till Sahlgrenska, har också börjat jobba med allt som det innebär med nytt arbetslag, inskolningar och kurser. Dock blev det bara två veckors jobb för mig innan första sjukskrivningen kom, en tripp förra veckan till akuten visade att jag har fått gallsten och dåliga levervärden :( Blev ett par dagar på sjukhuset men i fredags fick jag i alla fall komma hem igen vilket kändes skönt. Nu väntar jag på en magnetröntgen och förhoppningsvis en operation så de kan ta bort gallblåsan. Så just nu händer det inte så mycket förutom att ta det lugnt och vila då jag inte orkar speciellt mycket plus att jag mer eller mindre har värk hela tiden.

Lite scrappande har jag i alla fall orkat med. Det var ett tag sedan jag hakade på kortonsdagens utmaningarnas inne hos SWE, trots att jag nästan helt skapar kort, så därför tyckte jag att det var på tiden. Denna gången skulle det skapas utifrån en skiss och såhär blev min tolkning, en ganska så fri sådan. Tycker att det är kul att se hur ett kort som från början följdes ganska så väl utefterskissen utvecklades till något helt annat. Sådana kort är riktigt roliga att göra tycker jag :)

1 kommentar:

Nenne sa...

Grymt snyggt! Gillar det där flerfärgade chevronpappret...är det simple stories?