onsdag 7 november 2012

Bullbak på g...

I måndags bakades det bullar som bara den här hemma. Tanken va egentligen att jag skulle bakat på kanelbullens dag men så blev det inte då jag var alldeles för trött. Så efter en månads rejält sug efter nybakta kanelbullar tog jag mig i måndags i alla fall i kragen. Tror nog att det var nästan tio år sedan jag baka bullar sist och nu kommer jag ihåg varför, det tar ju en förbaskad tid. Men det var det värt :) Finns det något godare än en varm nybakad kanelbulle och ett glas kall mjölk??!!
 
 
På sambon begäran blev det inte bara kanelbullar utan också vaniljkrämbullar med hemmagjord vaniljkräm. Första gången jag bakade dessa och shit vad goda de blev!!! Krämen gjorde jag inte riktigt så hård utan lite mer såsig så när man bet i bullen var den lite sådär rinnig och god. Smaskens säger jag! Tills nästa gång ska jag dock göra bullarna lite mindre och fylla med ännu mer kräm :) Vilken otur också att jag fick en massa kräm över. Kan ju inte riktigt med att slänga den så nu måste jag ju bara göra en smulpaj idag, attans också ;)
 

1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Å vad gott det ser ut! Varma bullar och mjölk är verkligen supergott!