måndag 5 november 2012

Dagens projekt...

Det här med att tvätta håret är en jäkla procedur säger jag, men det blir väl lättare med tiden. Inget vatten får komma in i örat och jag får samtidigt inte stoppa in något i örat som typ fetvadd som skydd heller. Inte en lätt uppgift, men skam den som ger sig. Förra veckan va mamma här och hjälpte mig men idag kände jag att jag ville pröva själv. Det gick faktiskt riktigt bra förutom lite möjlksyra i benen, nackspärr och en krökt rygg :) Tänkte att jag kunde dela med mig om hur jag gjorde om det är så att någon av er läsare ska göra samma/en liknande operation och vill ha lite tips.

För att skydda lite extra la jag en liten kompress över örats ingång och sedan en pads över kompressen som jag drog en tejp över så den skulle sitta fast. Därefter la jag en fetvaddsremsa bakom/längst upp på örat om det skulle läcka in. Sedan satte jag decelitermåttet över alltihopa, satte mig på stolen vid badkaret och lutade mig till höger över, så örat med dl-måttet står rätt upp. Efter det var det bara att börja tvätta. Eftersom dl-måttet satt ganska så bra behövde jag inte hålla fast det hela tiden utan enbart när jag sköljde håret med vatten.

Det hela tog ju sin lilla tid kan jag ju säga men shit vad man känner sig piggare och fräschare! Tror nog att det får bli en liten tur till torget nu eller kanske Ikea :)

Inga kommentarer: