torsdag 1 november 2012

En vecka senare...

Tänk att det redan har gått en vecka sedan jag opererade mitt öra. Så fasligt ont gör det inte, bara lite då och då, utan det som är mest jobbigt är nog det ständiga pulserandet men också att det kittlas så förbaskat inne i örat, men det har väl med läkprocessen eller nått :) Annars är jag fortfarande ganska så trött, det här med att ligga på rygg och sova är inte riktigt min grej så jag vaknar ju titt som tätt. Förkylningen gör väl sitt också antar jag. I morgon är det dags för återbesök till doktor Rut och då ska hon plocka ut tamponadern som sitter i örat. Ska också kolla med henne också hur snittet där bak ser ut, om jag kan sätta på vänster skalm på glasögonen igen. Balansen är ju inte den bästa just nu och det hjälper ju knappast när man har ett par glasögon som sitter halvt om halvt på sniskan och gör allt ännu mer vingligt. Just det ja, måste ju berätta att jag tvättade håret i går :) Lyckan var stor ska jag erkänna! Är ju sådan som tvättar håret varje morgon i vanliga fall så efter sex hårtvättfria dagar kände jag mig inte så där vidare fräsch. Ska dock erkänna att det inte var det lättaste. Men efter ett väl kompressinpackat öra med ett glas över som skydd för vattnet och med stor hjälp av mamma gick det faktiskt. Hur jag däremot ska klara av detta själv framöver är en annan fråga. Piratlappen har också fått gå i pension då den höll på att strypa mig första natten när jag kom hem. Hittade istället ett stort pannband som var mycket mer bekvämare.

Inga kommentarer: