söndag 21 juni 2009

21 juni...

Tänkte att jag skulle ta och visa min lilla hörna!

I bokhyllan har jag lite allt möjligt, i lådorna ligger band, blommar, knappar mm och i hyllan under har jag alla mina omonterade stämplar och min BIA med tillbehör. I trälådan har jag alla punchar, kantstansar, chipboards, alfabet och alla mina foton.

Det som jag har haft mest problem med att få plats med är alla mina mönstrade papper och spillbitar. När det bara var fyra st kunde jag ha dom liggandes i bokhyllan, men nu har det blivit några till vilket gör att det blir ganska mycket tryck på den understa så de spricker. Gjorde en tillfällig lösning genom att ställa ner dom där "data-burken" egentligen ska stå. Under sommaren funkar det nog i och med att elementet inte är på, men jag får fundera ut något annat till vintern.

Sedan har vi min lilla allt-i-allo-trälåda. I dessa smålådor har jag bland annat punchinella, pärlor, floss, mallar, saxar, tyll mm.

Skrivbordet...

Mitt på skrivbordet stå min lådan med allt som behöver finnas nära till hands så dom sax, pincetten, pennor, linjal, lin, skärmaskin mm.

I den ena pärmen har jag alla mina uppstämplade motiv, dessa ligger i små fotofickor, och i den andra finns alla journaleringsrutor och allt annat som jag skrivit ut på datan, även dessa ligger i fotofickor. På tavellisterna finns de monterade stämplarna, knappar, dabbers, chalk, akrylklossar mm. Den understa listen skruvade Bassan upp i går, blev riktigt bra tycker jag! :)

Så, det var min lilla hörna. Lite mer städat den här gången :)

7 kommentarer:

Marie Glader sa...

Tack för titten i din scraphörna!

ANNAANNA sa...

Fräscht och lättöverskådligt i din vrå. Trevlig miljö att vara kreativ i.


Det där problemet med elementet och vintern, jag håller nog med dej, pappersförvaringen bör nog väck därifrån när elementen går på. En lösning kanske kan vara som jag gör, jag sorterar papper lite efter säsong och exemepelvis just nu är julpapperna inte framma utan står i en hylla bakom mitt pysselbord under sommaren. (Jag har likadana smidiga pappersförvaringar som du)å på vintern plockar jag undan de allra blommigaste.

Annars kanske du kan ha pappersförvaringarna stående under skrivbordet sen, beroende på hur mycket du dinglar med benen å viftar med fötterna ;).

joggemia sa...

En sån inspirerande pysselhörna! Så där fint städat är det aldrig hos mig...här råder alltid kaos. =) Ja, det verkar som om Jennifer börjar piggna till. Hon har till och med ätit lite soppa ikväll...jippie!

Kram!

lenislenis sa...

Vilken härlig och välorganiserad hörna du har!
tittat lite övrigt på vad du gjort - kanonfina kort du gör, och du kan verkligen vara nöjd med anteckningsböckerna :-)

Linda sa...

Vilken härlig hörna du har!

Åsa/asamia sa...

Kanonfint!!
Tack för titten!

Ica sa...

ja då kan du fixa mitt XD ditt var jätte fint....