onsdag 10 oktober 2012

Två veckor senare...

Två veckor har det nu gått sedan operationen och det känns faktiskt ganska så bra. Det gör ju fortfarande ont en hel del men det är ju inte så att värken försvinner över en natt precis. Mitt lunkade börjar snart kunna likna vanlig gång och jag kan nästan räta ut min rygg när jag går så snart är väl puckelryggen även den borta. Nästan alla snitt verkar också läka bra vilket känns skönt, bara naveln som krånglar lite. Va nere på vårdcentralen idag igen för att byta förbandet. Det var fortfarande lite rött och såsigt så hon la en liten grön bakterieabsorberande kompress i naveln innan hon tejpade över igen. Håller tummarna att denna ska hjälpa för annars verkar det som att det blir en kur med antibiotika. Innan hon tejpade över blev jag också lite småtvingad att kolla hur snitten såg ut. Har inte velat göra detta innan då jag tycker att det är skitläskigt och äckligt, men det var faktiskt inte så farligt. I naveln hade jag lite föreställt mig ett stort snitt där man såg både det ena och det andra, men så var det ju inte riktigt :) Snittet var ganska litet runt 1,5 cm och såg ut som ett litet sträck med lite rött och gult runt om. De tre andra snitten va ännu mindre runt 5-10 mm och man såg dom knappt.

Idag har också farmor och farfar varit här på besök och lämnat tillbaka min bil som de fått låna eftersom jag ändå inte har kunnat använda den. Det blev lite våffelfika och prat innan jag körde hem dom. Va lite smånervös när jag fått satt mig bakom ratten och tänkte lite att hur ska det här gå?? Men det gick ganska så bra, det jobbigaste var nog att ta sig i och ur bilen. Jag körde inte på något, eller någon annan för den delen heller, och jag tog mig helskinnad tillbaka hem, så egentligen gick det väl väldigt bra. Kan ju dock inte påstå att det var så vidare bekvämt att köra eftersom varje litet gupp på vägen gjorde att det gjorde ont i magen. Det känns ändå väldigt skönt att kunna köra igen eftersom jag då kan ta mig ut i från lägenheten lite mer.

Inga kommentarer: